Ing. Karel Kubín - 20:03:43 24.07.2017 |
| [
Odpovědět]
Když se dívám na komentáře pod sebou, trochu to rozvedu. Obraz madony s děťátkem má mnohem starší kompozici a provedení, než odpovídá jeho stáří - to je celkem typické, Děťátko vzhlíží k panně Marii, obličej i paže odpovídají baroku, stylizace madony je spadá do staršího období - gotické fresce. Její pohled není určen kolemjdoucímu, ale dívá se nahoru. Spořeji oděná dáma stojící v popředí má na rameně tašku indiánského stylu, stojí klidně s rukama podél těla a nedívá se zpříma madoně do očí, hlavu má mírně nakloněnou do strany opačné strany než Marie. Celá kompozice je, dle mého cítění o zkoumání a přemýšlení. Obraz běží po úhlopříčce zprava nahoře doleva dolů. Možná to byl rychlý cvak z pocitu "TEĎ", někomu může chybět dynamika scény, moment vcítění ji však nemusí mít. Já za tím možná cítím víc, než autor původně chtěl, je to však tam, proto jsem si dovolil tvrdit, že si myslím, že je to dobrá práce. Na gotických a románských freskách a jejich fragmentech je možné podobnou tématiku najít. Je rovněž prostá a bez zbytečných okras. A o tom to tehdy bylo. Snad je i dnes.