body > ---
komentáře > ---
pošta > ---
Další
Předchozí

Fotografie: Praha

Autor: Jirka Rapp

Kategorie: CB (BW) foto

Vloženo: 01:31:58 11.12.2017

Technická data:
SONY A65
Tokina 11-16/2,8
Poznámky a vzkazy:
Popis:
Klíčová slova:
exif
Bodů: 33 (4.71)
Zobrazeno: 1374x
28

PROFIL AUTORA
Eva Černá - 06:44:33 13.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

27

PROFIL AUTORA
vlastik brabenec - 23:12:45 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

oou, pozastavil jsem se nad bojkotem tvých fotografií.. nene jsou to jen rozpaky jestli ano nebo ne, krásný motiv vzadu a obloha z olova s velkým popředí z místa které fotil kdekdo.Jinak se těším, že budeš pokračovat v nastaveném trendu.Všichni tu nejsou psavci a různých úrovní, ale zatím admini dokázali sice trochu více, ale umravnit diskuzi a proto si myslím, že je tu fajn.
26

PROFIL AUTORA
Jirka Rapp - 22:50:15 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [25] > Odpověď na [24] > Se zájmem jsem si vše níže napsané přečetl a za tendialog děkuji...já bych k tomu něco doplnil. Možná se Mirkovi zdá, že jsem do toho vlétnul trochu hrrr....může se to tak zdát. Mohl jsem se možná "rozjíždět" pomaleji...i jsem nad tím uvažoval, ale došel k závěru, že by se mi to vrátilo jako bumerang. Určitě by se našel někdo, kdo by mi vyčetl, jak to, že jsem něco u některých fotek přehlížel, a teď na to najednou poukazuji...Dále mě zaujala poznámka Mirka...."...že neexistuje žádné dogma....."atd. K tomu bych také něco měl. Je někdy těžké říci co je pravda a co ne....Vidím to tak, že jednak existuje subjektivní pravda...kdy např. budu připomínkovat tmavost fotky...že je to moc...další kolega naopak řekne, že je to dobré tak jak to je...a třetí se přidá, že je to naopak jestě moc světlé...Všichni mají vlastně pravdu, neb to posuzují ze svého subjektivního pohledu...Ale pak existují případy, kdy opět jako příklad uvedu...moře, které tvoří horizont "vytéká" z fotky.To je prostě chyba objektivního rázu,a na tom by se měli shodnout všichni. I profík když se ho zeptáte vám jednoznačně řekne, že je to špatně. A zde je ten zakopaný pes.Někteří jedinci tot nikdy nebudou chtít přiznat, budou se používat chabé argumenty typu.."ale mě se to tak líbí..."...to je cesta do pekel, a pro mě to vypovídá to, že dotyčný vůbec nemá o fotografování zájem jen cvaká a cvaká a očekává, že mu to pořád bude někdo chválit. Jestli již takto brzo došlo k bojkotu mé fotografie...by bylo sice smutné, ale mě osobně to nechává chladným...nejsem lovec bodů a je mi to v podstatě jedno. Je to o těch ostatních jak se s tím vyrovnají zdasi myslí, že je to fér, či že mě to snad "vyléčí" z kritky. Mohu ubezpečit, že nevyléčí :-)...Ustupovat hlouposti by bylo pod mou úroveň. Mě bude stačit, když se najde pár lidí, kteří chtějí hodnotit podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, abych tak řekl :-)...kteří jsou ochotni diskutovat nad danou fotkou. Zde musím zopakovat, že posun dopředu ať jsem amatér či ne, je v kritice. Nakonec já sám nejsem nic jiného než amatér který rád fotografuje a sám by se rád něco dalšího přiučil či poučil...
25

PROFIL AUTORA
Mirek Banesto - 14:52:29 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [24] > Same , já Ti k tomu napsal své, Ty své / já o voze a Ty o koze ... :) / a nemá cenu se v tom pitvat.
Fotografie je druh umění a co se líbí jednomu, nemusí se nutně líbit druhému. Takže , šlo mi jen o to říct, že neexistuje žádné dogma, co a jak je správně a co už není.

Ostatně, řešíme tady někoho třetího a je jen a jen jeho věc, jakým způsobem bude fotky komentovat.
24

PROFIL AUTORA
Sam Sullivan - 14:34:55 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

mne prijde naprosto samozrejme, ze k foktam clovek pise svuj nazor.
tudiz NEMUSIM psat pred kazdy koment pod kazdou fotku neco jako:

"podle meho skromneho nazoru, jenom na zaklade svych znalosti, svych pocitu a momentalni nalady, ktery nema vztah k zadne autorite v oblasti fotografie, ani k osobe ani k instituci, ktery vubec nemusi vyjadrovat skutecnot, kterou zna autor fotografie, bych velmi slusne a mirne, rad podotkl, ...."

ktaze kdyz napisu 'melo by to byt rovne' , je to jenom MUJ ciste subjektivni nazor, a zadny z fotograficke bible, za ktereho poruseni se strili na vystrahu
:)
23

PROFIL AUTORA
Mirek Banesto - 14:22:00 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [22] > Nechápu , co na tomto mém příspěvku shledáváš emočního ? Přečti si prosím pořádně , co jsem napsal v reakci hned na začátku..... že nelze nic namítat.
Ve zbytku jsem snad chtěl jen naznačit , že to Jirkovo včerejší entrée nebylo zrovna asi pojaté tou nejšťastnější formou i když jsem přesvědčen, že to myslí a myslel dobře. Nic proti němu a proti jeho většině komentářů, ve kterých / když se na ty jednotlivé fotky podívám / , má i pravdu.

Možná by stačilo někdy pouze spojení " mělo to být takto " nahradit spojením " mohlo by to být takto ". Je to více komunikativní .
Ostatně jistě jsi si všiml / a Ty také Jirko ... / celkem malé odezvy na tuto jeho fotografii vzhledem k poměrně značnému počtu shlédnutí....... osobně / to je opravdu jen a jen můj názor , a třeba naprosto mylný /si myslím, že tady došlo k určitému bojkotu.
Zkrátka. Ano všichni, nebo alespoň valná většina uvítá Jirkovu konstruktivní kritiku, ale chce to prostě trošku jinou formu.
Alespoň to je můj názor.

Jinak Jirko a Same , samozřejmě z mé strany nic osobního - jedeme dál... :)
22

PROFIL AUTORA
Sam Sullivan - 13:44:35 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [21] > promin, to je naprosta konina.
proc by i 'obycejny amater' nemel znat chyby, kterych se dopustil na fotce?
k cemu je dobre neustale kuprikladu varit polevku jako nemastnou neslanou horkou vodu, co se neda jist? mame takoveho kuchare-amatera chvalit za to, ze trefil aspon d okuchyne, ze dokazal ohrat vodu a mnalil ji do talire?
co to ma spolecne s chutnou polevkou, kterou clovek muze snist? vubec nic.

a stejne tak nektere zdejsi produkty nemaji vubec nic spolecne s fotkou ... natoz dobrou fotkou (ani v amaterskych podminkach - tu vubec neuvazuji o nejakem profesionalizmu)

takze toto je portal o fotkach: neni to ala FB, co se neustale jenom chvali a chvali do nemoty ( i kdyz nekteri to doopravdy veri)
a jelikoz je to o fotkach, tak jsou debaty ohledne expozice, kompozice, obsahu naprosto normalni, dokonce uzitecne!
zatim tato debata se vezla presne v intencich 'amaterske fotografie', kde si diskuteri vymenovali nazory, vysvetlovali svuj pohled.
a tu najednou nejaky emocne ladeny prispevek, ktery strili naprosto mimo...
jak rikam, naprosta konina.
21

PROFIL AUTORA
Mirek Banesto - 13:36:01 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [20] > Proti tomu, co zde uvádíte, nelze vůbec nic namítat..... snad jen připomenout, že přece jen jsou to stránky pro amatéry , fotící ve volném čase pro čistou radost a nemající profesionální ambice a tak je k tomu i třeba přistupovat......
20

PROFIL AUTORA
Jirka Rapp - 11:37:19 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [19] > o nic jiného než věcnou diskuzi mi ani nejde :-)...zastávám názor, že když se budem jen poklepávat po ramenech, jak je to bezvadné, tak to nepomůže nikomu. Každá připomínka by měla donutit autora, abyse nad svou prací znova zamyslel. Jedině kritický přístup a nic jeného může každého autora nějakým způsobem posunout vpřed. Na druhé straně je pravda, že i pochvalamá své místo v hodnocení, když je skutečně zasloužená. Ona tady funguje i určitá autorova slepota...Přestože na fotku kouká obrazně řečeno každý den,prostě některé věci na ní nevidí, vidí to co chce vidět...musí do něj někdo ťuknout...:-) Ještě bych doplnil něco co se týče mě...ano snažím se na fotkách hledat "mouchy", ale nikdy to není nic proti autorovi samotném,není v tom NIKDY nějaká osobní zášť či něco podobného. Za další...já osobně zastávám názor, že fotka není důležitá jen po obsahové stránce. Pro mě je nedílnou součástí i její technické provedení a z toho pak vychází i moje hodnocení či bodování. Pro mě je obsahová stránka a technická stránka spojená nádoba. Jsem si samozřejmě vědom toho, že např. technický pohled na streetfoto se bude lišit od architektury. A snad za poslední.Nikdo není neomylný a nikde není psáno, že to co napíši je vždy , abych tak řekl, objektivní pravdou. Posuzuji to co vidím, jak na to koukám, jak na mě fotka celkově působí, co si myslím o jejím technickém provedení...Sečteno podtrženo...ode mě moc těch "5" očekávat nelze :-)
19

PROFIL AUTORA
Sam Sullivan - 07:44:40 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [17] > yop, s tim pulenim jsem strelil vedle - vpravo je dalsi zed. sorry.
ale jsem rad, ze je tady clovek, co argumentuje a diskutuje vecne :)
18

PROFIL AUTORA
Pan Smazaný - 07:00:43 12.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [13] > dík za vysvětlení, souhlasím, že to tady každý má tak, jak si to udělá
17

PROFIL AUTORA
Jirka Rapp - 23:46:03 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [12] > Odpověď na [11] > v "15" se snažím reagovat na Vaše připomínky i Vašich kolegů. Pro Vás bych ještě doplnil, že v tomto případě rozhodně nejde o půlení scény. Scéna směrem doprava není otevřena až k okraji fotografie, ale je opět uzavřena blokem domů...
16

PROFIL AUTORA
Jirka Rapp - 23:37:35 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [13] > děkuji za zpětnou reakci...
15

PROFIL AUTORA
Jirka Rapp - 23:35:15 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [14] > Také zdravím :-)))...No uvidím jak to s těma fotkama budu "patlat"...Dík za příspěvek k fotce...to platí i pro kolegy pod Tebeou...Jsem rád jak se tady ty názory sešly. Nesouhlasím s předchozím názorem, že levá strana je zbytečná...naopak...vede pohled do toho průhledu na pozadí a souhlasím, že tammělo být z té stěny naopak více, abych neřezal to okno. Spíše je tam zbytečný prostor napravo. Uvažoval jsem i o ořezu, ale do bych se dostal z formátu, tak jsem tonechal takto. Asi chyba. Měnit pozice mocnešla, protože hlavním objektem je to pozadí, a tam bylo nutno přesně vychytat tu správnou polohu, aby se věže nelepily moc na sebe, byly od sebe odděleny, strom nezakrýval věže v pozadí, a lucernu abych dostal relativně symetricky mezi ty věže. Takže za tou kompozicé si v podstatě stojím. Padnul tady i názor, že je špatná expozice. Za tou si stojím také...Nikde nejsou podpaly v černé, nikde přepaly. V tmavých částech je stále zachovaná kresba a navíc dává vyniknout tomu prosvětlenému výhledu a tím zdůrazňuje hlavní motiv fotografie. Navíc poměr mezi světlem a stínem ve své podstatě odpovídá skutečnosti na místě expozice...Nevím jak to tady funguje, aby si toto mohli přečíst i kolegové "dole" a nemusel jsem to znova všechno psát...
14

PROFIL AUTORA
Martin Feiniger - 21:01:18 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

vítej na ZP :-))), tebe tady opravdu rád vidím (bez ironie), další "uprchlík" z MPX prolezlého multiidentitami a ověnčeného tzv. anonymitou...můžu potvrdit, že tady sice musíš fotku zmenšit, ale výsledek je technicky lepší než na MPX, nemusíš se bát jít na čtvercový rozměr...k fotce: líbí, dal sis záležet, aby lampy byly tam, kde mají být, motiv pěkný...bral bych, kdyby vlevo bylo více (celé okno), třeba i na úkor pravé strany...
13

PROFIL AUTORA
P H - 18:48:13 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [5] > Odpověď na [4] > Nejde o zahlcení, prostoru je dost, ale o přepočítanou fotku a její kvalitu. Ať ji zmenší server nebo prohlížeč, výsledek může být špatný, jak si to autor nepředstavoval. Takto je to v režii každého uživatele, co vloží, to přesně server naservíruje.
12

PROFIL AUTORA
Sam Sullivan - 18:02:15 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

technicky: jj, dalo se z toho vytezit vice (vid rychlouprava)
kompozicne: scene rozumim, ale puleni sceny rohem budovy neni to prave orechove.
stejne pak dotek hlavy s okrajem chodniku, ci dotek vrcholvu sloupku s linii na budove.
to prvni se tezko uhlida, to chapu, ale ty sloupky ... :)

a ejste k te kompozici: je dobre si dopredu rict, co chci na fotce:
- lidi? tak leva strana je nefunkcni (a klidne pak k nim blize)
- atmosferu na ulici? v tom pripade bych asi udelal krok dva do leva, at en vyhled postupuje zleva i zprava vicemene do pravohorniho zlateho rezu (vcetne linii budovy v prave casti)

BTW: ty sloupky a nevhodne zvolena expozice - to byly prve veci, co jsem videl na fotce.
11

PROFIL AUTORA
Pan Smazaný - 17:35:24 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [10] > nebylo to na mě, ale .....trochu více otevřít pravou stranu udělat úkrok vlevo, tak velký kus zastíněné fasády je jalovej
10

PROFIL AUTORA
Jirka Rapp - 17:12:34 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [8] > ...vžy jde něco vylepšit....můžete mi v tomto případě poradit jak bych měl postupovat abych z toho vytěžil více? :-)
9

PROFIL AUTORA
Petr Ježdík - 16:52:15 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

8

PROFIL AUTORA
Miluše (Milli) - 15:55:20 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

dobré, dalo by z tohoto pohledu vytěžit více :-)
7

PROFIL AUTORA
Petr Pelc - 14:49:59 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

6

PROFIL AUTORA
Josef Vybíral - 14:28:05 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

5

PROFIL AUTORA
Pan Smazaný - 12:47:53 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [4] > no myslím, že zmenšit fotku je otázka pár vteřin, důvody proč nezhlcovat server nadměrným množstvím datového objemu Ti jistě líp vysvětlí majitel
4

PROFIL AUTORA
Jirka Rapp - 12:00:48 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [1] > ...no nevím...jsem zde nový, a teprve se rozkoukávám...ale co jsem si rychle proběhnul "pár" fotografií a zejména jejich hodnocení...Je to tady jako všude jinde. Vše naprosto nekritické...Na fotkách jsou zcela jasné základní chyby, na které se upozorňuje pomalu v každé publikaci, doteky, srostlice, nesrovnané kolmice, nevhodné ořezy...atd., ale v hodnoceních lítají "5" jako o život. Odešel jsem z Megapixelu, nebo spíše odcházím, právě z tohoto důvodu, tam je to navíc umocněno tím, že jsou tam lidé, kteří na kritiku reagují způsobem, že rozum to nebere...A strašně se obávám, že tady to nebude o nic lepší. Navíc mě velice vadí omezování formátu při vkládání fotek. Nemám náladu na to, když si upravím fotku ke svému obrazu, tak ji ještě dál zpracovávat, aby formátem vyhovovala zde. Na to skutečně nemám chuť ani náladu...a v podstatě nechápu ani důvod. Při vkládání fotek na 500px takto omezován rozhodně nejsem...Ale za příspěvek děkuji...
3

PROFIL AUTORA
František Kučera - 08:20:05 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

2

PROFIL AUTORA
Václav Mikát - 08:05:00 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

1

PROFIL AUTORA
Pan Smazaný - 06:49:03 11.12.2017 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

ta jedna postava v bílém by stála za vyklonování. Jinak vítej a vydrž v nastoupeném kurzu :)
Další
Předchozí

online uživatelé (6) | Facebook | zeropixel@zeropixel.cz

Copyright (c) 2016-2024 zeropixel.cz - Všechna práva vyhrazena.

Fotogalerie photoPOST.cz