body > ---
komentáře > ---
pošta > ---
Další
Předchozí

Fotografie: Viva la resolution II.

Autor: Petr Odehnal

Kategorie: Technika

Vloženo: 09:08:28 26.10.2019

Technická data:
Sony A7Riv + Leitz Macro-Elmarit-R 100/2.8
Poznámky a vzkazy:
Popis:
Klíčová slova:
exif
Zobrazeno: 938x Tuto fotografii nelze hodnotit body
10

PROFIL AUTORA
Stanislav Lepič - 11:44:53 28.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [9] > Díky! Možná přece jen znovu vyzkouším pixel shift. A aspoň otestuju ten těžkej stativ, co se ke mně nedávno dostal...
9

PROFIL AUTORA
Petr Odehnal - 21:58:56 27.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [8] > http://www.fastrawviewer.com/PixelShift2DNG
8

PROFIL AUTORA
Stanislav Lepič - 21:05:21 27.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [7] > A co je to za program?
7

PROFIL AUTORA
Petr Odehnal - 23:59:38 26.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [6] > Je to realne porizene jako sled jednotlivych snimku, tak mi pak prijde prirozene to tak nechat - da mi to vetsi svobodu v post procesu.
Jinak existuje 3rd party skladaci program, ktery to docela svizne slepi do dng, zvladne to delat davkove a zda se mi jeho vystup o fous pouzitelnejsi, nez to co dela ten Sony soft (ale hral jsem si s tim zatim jenom chvilku).
6

PROFIL AUTORA
Stanislav Lepič - 19:16:48 26.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [5] > To je trochu zklamání. Trochu jsem doufal, že to byla jen lenost Pentaxu. Asi tam budou technologické důvody, proč s tím čarují až v počítači a ještě v nějakém svém programu.
5

PROFIL AUTORA
Petr Odehnal - 13:18:11 26.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [4] > Jednotlive ARW jsou samostatne soubory a lze s nimi bez obtizi pracovat samostatne.
Pro jejich spojeni je potreba vybrat set snimku v Sony Vieweru a pustit na ne funkci “Create Px. Shift Multi Shoot. Composition Image”, ktery umi vyrobit tiff nebo ARQ (neco jako raw, ale zda se ze tomu pak rozumi jenom Sony softy.
A ano - ten Sony soft je obstojne dementni, takze ani neumi nejake rozumne davkove zpracovani a je potreba to delat po tech jednotlivych skupinach snimku.
4

PROFIL AUTORA
Stanislav Lepič - 12:42:31 26.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [2] > Jakým způsobem to uloží raw pro ty shiftovací režimy? Tím myslím, jestli vznikne jeden soubor s jedním výsledným obrazem, který je mnohem detailnější než samostatný snímek a zda to pak stačí hodit do raw editoru a upravovat jako normální fotku. Vzpomínám si, jak jsem okouzleně sledoval pixel shift na Pentax K-1 a od jeho pořízení jsem to ani jednou nepoužil, protože už normální snímek přesahuje mé požadavky na obrazovou kvalitu a ten shift nešlo jednoduše používat. Vznikl raw, který jen obsahoval ty čtyři samostatné rawy a zpracovat se to muselo v počítači, nebo se spokojit s shiftovým jpegem. Ale pravda, K-1 jsem bral primárně kvůli stabilizaci v těle a ergonomii...
3

PROFIL AUTORA
Petr Odehnal - 12:14:02 26.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [2] > Ma byt 240, nikoliv 260. Preklep.
2

PROFIL AUTORA
Petr Odehnal - 12:13:13 26.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Odpověď na [1] > Hraju si s tim prilis kratce na to, abych se poustel do nejakych kategorickych zaveru (a vsechny testy delam na bazove citlivosti), ale zatim to vypada docela dobre.
Ten shift 4 (tj. o 1px) funguje velmi obstojne - dava tech 60 Mpx s vyrazne presnejsim podanim barev, takze v zaostrenuch castech snimku to viditelne vytahne vic detailu a v out of focus oblastech to zpresneni prispiva k vyrazne prirozenejsimu vzhledu. Je to videt i po zmenseni a bezpecne to bude vyrazny rozdil v printu.
Shift 16 (tj. o pul pixelu) vygeneruje 260 Mpx, kde je videt pokryti sumem, ktery ale ma velmi jemny charakter a spise mi prijde, ze je to umele pridane zrno pro zvyseni percepce ostrosti. V kazdem pripade ten naskok v rozliseni dava takovy prostor pro post proces, ze z toho urcite v naproste vetsine pripadu pujde dostat technicky lepsi obrazek, nez ze starsich modelu.
1

PROFIL AUTORA
Stanislav Lepič - 10:49:30 26.10.2019 | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU | [Odpovědět]

Díky za připomenutí, že jsem se chtěl podívat na dpreview na studio scene. Zajímalo mne, zda přijde nějaký technologický skok, ale vypadá to, že můžu být úplně v klidu. Jak to vnímám, nárůst rozlišení je vykoupen rychlejším nástupem šumu, což by pro mé nezstarostné cvakání bylo spíš kontraproduktivní...
Další
Předchozí

online uživatelé (3) | Facebook | zeropixel@zeropixel.cz

Copyright (c) 2016-2024 zeropixel.cz - Všechna práva vyhrazena.

Fotogalerie photoPOST.cz