Odpověď na [3] > fotograf vidi svoje dilo, ale musi umet (ok, mel by to umet) to svoje videni podat divakovi, aby bylo dilo spravne pochopene (tedy pokud nefoti ciste jenom pro sebe)
a k tomu odevzdavani nalad, myslenek, pocitu jsou prave nekolik stalet osvedcenych metod, kterym se rika (mozna skarede): kompozicni pravidla
nemusi se jim clovek samozrejme drzet, ale pak hodne riskuje ...
treba:
- cekal bych svetlo v ocich, ne na vickach
- leva strana fotky je prazdna, cele je to tezke na pravou stranu, tu zed (nebo co to je) vlevo nic nenyvazuje
- proc je tak natesno u te zdi a neni mezi hlavou a zdi vice prostoru
takze to neni o technice jako takove, ale o technoce zpusobu foceni
protoze uz pri vzniku fotky by si clovek mel umet sam sobe odpovedet na par otazek:
- proc to fotim
- komu to budu prezentovat (kamaradi, uzka skupina zainteresovanych, sirsi foto komunita, siroka lajcka verejnost, ...)
- jakou formou to budu prezentovat (v mobilu v hospe, na webu, na papiru jako prtfolio, na velkoformatovem papiru na vystave ...)