[6] Je to realne porizene jako sled jednotlivych snimku, tak mi pak prijde prirozene to tak nechat - da mi to vetsi svobodu v post procesu.
Jinak existuje 3rd party skladaci program, ktery to docela svizne slepi do dng, zvladne to delat davkove a zda se mi jeho vystup o fous pouzitelnejsi, nez to co dela ten Sony soft (ale hral jsem si s tim zatim jenom chvilku).
[4] Jednotlive ARW jsou samostatne soubory a lze s nimi bez obtizi pracovat samostatne.
Pro jejich spojeni je potreba vybrat set snimku v Sony Vieweru a pustit na ne funkci “Create Px. Shift Multi Shoot. Composition Image”, ktery umi vyrobit tiff nebo ARQ (neco jako raw, ale zda se ze tomu pak rozumi jenom Sony softy.
A ano - ten Sony soft je obstojne dementni, takze ani neumi nejake rozumne davkove zpracovani a je potreba to delat po tech jednotlivych skupinach snimku.
[1] Hraju si s tim prilis kratce na to, abych se poustel do nejakych kategorickych zaveru (a vsechny testy delam na bazove citlivosti), ale zatim to vypada docela dobre.
Ten shift 4 (tj. o 1px) funguje velmi obstojne - dava tech 60 Mpx s vyrazne presnejsim podanim barev, takze v zaostrenuch castech snimku to viditelne vytahne vic detailu a v out of focus oblastech to zpresneni prispiva k vyrazne prirozenejsimu vzhledu. Je to videt i po zmenseni a bezpecne to bude vyrazny rozdil v printu.
Shift 16 (tj. o pul pixelu) vygeneruje 260 Mpx, kde je videt pokryti sumem, ktery ale ma velmi jemny charakter a spise mi prijde, ze je to umele pridane zrno pro zvyseni percepce ostrosti. V kazdem pripade ten naskok v rozliseni dava takovy prostor pro post proces, ze z toho urcite v naproste vetsine pripadu pujde dostat technicky lepsi obrazek, nez ze starsich modelu.
[6] To zabradli vymezuje prostor a definuje vnimani jeho hloubky.
Asi bych se pri foceni pokusil posunout krapet vic doleva (pokud by to v tom prostoru bylo mozne), ale to zabradli mi tam fakt nijak nevadi.
[7] Jedina ma fotka, ktera nejak aspon trosku uspela v Sony World Photography Awards, byla shodou okolnosti barevna a v IR. Zda se tedy, ze nazory na to se mohou ruznit. ;-)
Ale pripoustim, ze tohle je porizene znacne neobvyklou technikou, kdy zustavaji +/- zachovane prirozene barvy normalnich predmetu a barevny posun je pouze tam, kde dochazi k vyznamnejsim odrazum IR. Takze to urcite musi pusobit hodne nezvykle.
[5] Mel jsem v tehle serii dalsich asi pet fotek, na kterych ta striska byla o fous dal, ale na zadne se uz nezopakoval ten pohled / vyraz. :-(
Moje finalni verze nakonec dopadla takto:
[15] Tohle je Laowa 10-18/4.5-5.6 a mam i ten Voitglander 10/5.6
Kvalitou kresby a silou vinetace jsou na tom dost podobne. Voigtlander ma mensi distorzi obrazu a existuji k nemu profily, Laowa zase umi vyrazne kratsi nejblizsi zaostrovaci vzdalenost, dovoli pouzit rear mounted filtry a je diky zoomu trosku flexibilnejsi.
Puvodni idea byla, ze jeden z nich prodam, ale nakonec mi nezbude nez si nechat oba.
Petr Odehnal | 23:59:38 26.10.2019
Jinak existuje 3rd party skladaci program, ktery to docela svizne slepi do dng, zvladne to delat davkove a zda se mi jeho vystup o fous pouzitelnejsi, nez to co dela ten Sony soft (ale hral jsem si s tim zatim jenom chvilku).
Petr Odehnal | 13:18:11 26.10.2019
Pro jejich spojeni je potreba vybrat set snimku v Sony Vieweru a pustit na ne funkci “Create Px. Shift Multi Shoot. Composition Image”, ktery umi vyrobit tiff nebo ARQ (neco jako raw, ale zda se ze tomu pak rozumi jenom Sony softy.
A ano - ten Sony soft je obstojne dementni, takze ani neumi nejake rozumne davkove zpracovani a je potreba to delat po tech jednotlivych skupinach snimku.
Petr Odehnal | 12:14:02 26.10.2019
Petr Odehnal | 12:13:13 26.10.2019
Ten shift 4 (tj. o 1px) funguje velmi obstojne - dava tech 60 Mpx s vyrazne presnejsim podanim barev, takze v zaostrenuch castech snimku to viditelne vytahne vic detailu a v out of focus oblastech to zpresneni prispiva k vyrazne prirozenejsimu vzhledu. Je to videt i po zmenseni a bezpecne to bude vyrazny rozdil v printu.
Shift 16 (tj. o pul pixelu) vygeneruje 260 Mpx, kde je videt pokryti sumem, ktery ale ma velmi jemny charakter a spise mi prijde, ze je to umele pridane zrno pro zvyseni percepce ostrosti. V kazdem pripade ten naskok v rozliseni dava takovy prostor pro post proces, ze z toho urcite v naproste vetsine pripadu pujde dostat technicky lepsi obrazek, nez ze starsich modelu.
Petr Odehnal | 08:43:13 05.10.2019
Petr Odehnal | 00:31:45 13.08.2019
Asi bych se pri foceni pokusil posunout krapet vic doleva (pokud by to v tom prostoru bylo mozne), ale to zabradli mi tam fakt nijak nevadi.
Petr Odehnal | 20:32:31 08.07.2019
V kontrastu s nimi pak vyniknou Vase neotrele a technicky perfektni zabery z vyletu do hor.
Petr Odehnal | 23:39:19 22.05.2019
Ale pripoustim, ze tohle je porizene znacne neobvyklou technikou, kdy zustavaji +/- zachovane prirozene barvy normalnich predmetu a barevny posun je pouze tam, kde dochazi k vyznamnejsim odrazum IR. Takze to urcite musi pusobit hodne nezvykle.
Petr Odehnal | 01:14:34 02.04.2019
Moje finalni verze nakonec dopadla takto:
Petr Odehnal | 17:58:04 24.03.2019
Petr Odehnal | 10:07:49 24.03.2019
Petr Odehnal | 09:32:25 24.03.2019
Petr Odehnal | 21:43:23 17.03.2019
Petr Odehnal | 14:25:11 16.03.2019
Kvalitou kresby a silou vinetace jsou na tom dost podobne. Voigtlander ma mensi distorzi obrazu a existuji k nemu profily, Laowa zase umi vyrazne kratsi nejblizsi zaostrovaci vzdalenost, dovoli pouzit rear mounted filtry a je diky zoomu trosku flexibilnejsi.
Puvodni idea byla, ze jeden z nich prodam, ale nakonec mi nezbude nez si nechat oba.
http://www.fpl.cz/tst/l1018vin.jpg
http://www.fpl.cz/tst/l1018cfd.jpg
http://www.fpl.cz/tst/l1018iq1.jpg
http://www.fpl.cz/tst/l1018iq2.jpg
http://www.fpl.cz/tst/l1018iq3.jpg
http://www.fpl.cz/tst/l1018iq4.jpg
http://www.fpl.cz/tst/l1018n1.jpg
http://www.fpl.cz/tst/l1018n2.jpg
Petr Odehnal | 11:34:33 16.03.2019
Petr Odehnal | 22:36:34 15.03.2019
Ale je to prvni ze serie ctyr fotek, tak uvidime ...
Petr Odehnal | 17:58:42 25.02.2019
Ale tim uz k tomu asi bylo napsano z obou stran vse podstatne, takze to dal komentovat nehodlam.
Petr Odehnal | 17:25:45 25.02.2019
Petr Odehnal | 17:20:46 25.02.2019
Petr Odehnal | 15:11:24 25.02.2019